skip to Main Content

Blok deze data vast in jouw agenda: 6 en 7 maart organiseren wij twee boeiende studiedagen voor professionals. Op vrijdag 8 maart is de derde editie van het Novilo congres. Deze dag organiseren wij wederom samen met het IHBV! 

Save the date: congres 2019!

congres 2019 opzet (2)

Zo was het vorig jaar!

“Tijdens de studiedag heb ik ervaren hoe het is om in een flow te komen! Een dag later zat ik nog te tintelen van enthousiasme.”

Het thema van deze dag is executieve functies, het programma volgt!

Study day

This day is about atypical learners (mis- and dual diagnosis and asynchronity)

Studiedag van het IHBV

Dagdeel 1:
Hoogbegaafde meisjes en vrouwen (Hoogbegaafdheid en Gender)
Gespreksleider: Esther Backbier (IHBV en Werken aan Leren)

Dagdeel 2:
Misdiagnoses bij hoogbegaafdheid en de rol van HSP
Gespreksleider: Rianne van de Ven (IHBV en Rianne van de Ven Coaching)

Op vrijdag 8 maart is de congresdag i.s.m. het IHBV. Wij zijn nog druk bezig met het samenstellen van het programma maar kunnen al een aantal sprekers bekendmaken!

                                            Het thema is: hoogbegaafd van 0 tot 100!

Deze congresdag is voor iedereen toegankelijk die interesse heeft in het onderwerp. Wij vragen geen specifieke voorkennis over danwel ervaring met hoogbegaafdheid. Hieronder staat het voorlopige programma, dit is nog onder voorbehoud van wijzigingen.

Het programma

Opening en paneldiscussie

Keynote door Dr. Joseph Renzulli

Reexamining the Role of Gifted Education for now and the future . For The 21st Century: A Theory-Into-Practice Approach. Using The Schoolwide Enrichment Model.

The biggest challenge facing gifted education today is the underrepresentation of low income and minority students and students who learn differently or simply miss out on G/T services by a few test score cut off points.

The Schoolwide Enrichment Model (SEM) does not take issue with whatever current practices you are using; however, it does recommend that gifted education specialists assume leadership roles for infusing some of the G/T pedagogy into the regular curriculum by working with a school wide enrichment team.

It also recommends that readily available technology resources be used to identify the full range of student potentials by creating a strength-based profile that can personalize learning by matching students’ profiles with thousands of categorically organized resources.  The major goals of the SEM are to promote enrichment and engagement in all aspects of the curriculum, to develop a creative and investigative mindset among our most advanced learners, and to make schools a happy place for all students and teachers.

Sessieronde 1 | keuzeprogramma

Workshop A. Talent Denied and Talent Lost: Challenges and Compromises of Gifted Girls and Women
Sally Reis

This keynote will focus on the loss of talents of girls and women across the globe and the implications of that phenomenon on diminished creativity, leadership, innovation, and creative productivity. The keynote will conclude with a positive call to action about how educators, researchers, and parents can make a difference in helping girls and women to develop their talents.

Workshop B.  Mis and dual diagnosis of gifted children
By Paul Beljan

Workshop C.  The school wide enrichment program
By Joseph Renzulli

Sessieronde 2 | keuzeprogramma

Workshop A. Twice exceptional learners
By Joseph Renzulli & Sally Reis

Workshop B. Executive functioning
By Paul Beljan

Meer informatie en onderwerpen voegen wij z.s.m. toe!

Workshop B.

Workshop C. 

 

IHBV programma

Opening en paneldiscussie

Sessieronde 1

Hoogbegaafdheid meer dan een hoog IQ?
Sprekers: Noks Nauta  & nader aan te kondigen spreker

Sessieronde 2

Misdiagnoses bij hoogbegaafdheid en de rol van HSP
Sprekers: Rianne van de Ven  & nader aan te kondigen spreker

Sessieronde 3

Hoogbegaafdheid en Gender

                               Sprekers: Esther Backbier (jongens en mannen & Psychologische androgynie) & nader aan te kondigen spreker

Joe Renzulli ##Joe – 300ppi photo

Dr. Joseph Renzulli
Dr. Renzulli is a Distinguished Professor of Educational Psychology at the University of Connecticut, where he also serves as director of the Renzulli Center for Creativity, Gifted Education, and Talent Development.  He is an international leader in gifted education and applying the pedagogy of gifted education teaching strategies to total school improvement.

His work on the The Schoolwide Enrichment Model, and the use of instructional technology to assess student strengths and match resources to students’ electronic profiles were pioneering efforts to make the field more flexible and to place the focus on talent development in all students.  He has obtained more than 50 million dollars in research grants and the American Psychological Association named him among the 25 most influential psychologists in the world.  In 2009 he received the Harold W. McGraw, Jr. Award for Innovation in Education and he was recently listed as one of the world’s top 30 international education professionals by the Global Guru Annual Survey.

 

Dr. Sally Reis
Sally Reis recently completed a six-year term as the Vice Provost for Academic Affairs and is currently holds the Letitia Neag Endowed Chair and is a Board of Trustees Distinguished Professor at Neag School of Education at The University of Connecticut.

She was previously a Department Head of Educational Psychology Department where she also served as a Principal Investigator for the National Research Center on the Gifted and Talented. Sally has authored or co-authored over 250 articles, books, book chapters, monographs and technical reports.

She is an expert in enrichment, talent development, curriculum differentiation, talented readers and gifted girls and women. She serves on several editorial boards and is a past President of the National Association for Gifted Children. She has been named a Distinguished Scholar of the National Association for Gifted Children and a fellow of the American Psychological Association.

Sally Reis photo 2015(2)
paul beljan

Dr. Paul Beljan
Dr. Paul Beljan is a pediatric neuropsychologist in private practice. The Arizona Psychological Association selected Dr. Beljan in 2016 for the Distinguished Contribution to the Practice of Psychology Award. He completed two Post-Doctoral Fellowship programs specializing in Pediatric (Medical) Psychology and Pediatric Neuropsychology.

He holds child and adult diplomate certifications with the American Board of Pediatric Neuropsychology (ABPdN) and the American Board of Professional Neuropsychology (ABN). Dr. Beljan is a past president of the ABPdN and held nearly every executive office for ABPdN.  In 2016, Dr. Beljan completed a post-doctoral master’s degree in psychopharmacology from New Mexico State University. Dr. Beljan served at the Governor’s pleasure on the Arizona Board of Psychological Examiners until 2017.

Dr. Beljan’s professional focus is on Gifted Intelligence, Learning Disorders, Alcohol/Drug Related Neurodevelopmental Deficit (A/DRND), Traumatic Brain Injury, Physical and Emotional Trauma, and Attention and Executive Functioning Deficit and associated interventions. His hospital based work in pediatric psychology and pediatric neuropsychology has included traumatic brain injury assessment, pain management and trauma recovery with children suffering from burns, cancer, sickle cell anemia, juvenile rheumatoid arthritis, lupus, cerebral palsy, cleft palate, Alcohol/Drug Related Neurodevelopmental Deficit (A/DRND), attention deficit hyperactivity disorder, and learning disorders. He also evaluated thousands of infants in neonatology clinics.

Dr. Beljan is an expert in evaluating and understanding gifted children and their common misdiagnoses. Dr. Beljan is a co-author of the book: Misdiagnosis and Dual Diagnosis of Gifted Children and Adults: ADHD, BiPolar, OCD, Depression, and Other Disorders.  The Misdiagnosis book is a Legacy Book Award Winner, ForeWord Magazine Book of the Year Award Winner, and Arizona Book Award Winner. The second edition of the Misdiagnosis book will be released in November 2016. Dr. Beljan co-authored the book: Large Scale Brain Systems and Neuropsychological Assessment: An Effort to Move Forward, released on October 1, 2016.  Dr. Beljan has published numerous chapters and articles in various publications. In June 2016, Dr. Beljan accepted a position on the editorial board of the 2e Newsletter.

Rianne van der Ven

Rianne van de Ven
Rianne van de Ven (1971) heeft sinds 2007 een coachpraktijk voor hoogbegaafde volwassenen (www.riannevdven.nl) en adviseert als consultant het bedrijfsleven over hoe beter om te gaan met het thema hoogbegaafdheid. Tevens is zij eigenaar van het HB-forum en organiseert zij regulier laagdrempelige bijeenkomsten voor volwassenen die hoogbegaafd zijn of vermoeden te zijn. Ze is vrijwillig wetenschappelijk medewerker aan de VUBrussel en ook gastdocent aldaar in het academische programma van permanente vorming voor HSP Professionals. Sinds 2016 is zij ook ECHA Specialist in Gifted Education. Mede-auteur van het boek ‘Hoogbegaafde volwassenen. Zet je gaven intelligent en positief in‘.

Deelnemers
Zowel het congres als de studiedagen zijn beperkt in aantal deelnemers. Hier hebben we voor gekozen om te garanderen dat er interactie kan zijn tussen de sprekers en deelnemers en dat de sfeer niet te afstandelijk wordt. Voor de congresdag is het maximaal aantal deelnemers 180 (verspreid over zes groepen) en voor de studiedagen 60 (verspreid over twee groepen). Iedereen mag meedoen aan de congresdag, voor de studiedagen vragen we minimaal drie jaar werkervaring met hoogbegaafdheid. Tijdens deze dagen wordt er weinig tot geen basiskennis behandeld.

Taal
Alle programma-onderdelen, tenzij anders vermeld, zijn Engelstalig. Dit met oog op onze internationale gasten en hun beperkte Nederlandse kennis.

Data en tijden

  • woensdag 6 maart 2019 = studiedag Novilo
  • donderdag 7 maart 2019 = studiedag Novilo
    donderdag 7 maart 2019 = studiedag IHBV
  • vrijdag 8 maart 2019 = congresdag Novilo & IHBV

Locatie
Novilo
Europalaan 400
Zie voor route en parkeergelegenheid onze contactpagina.

Overnachten kan bij het nabijgelegen Van der Valk Hotel

Investering

  • Congresdag vrijdag 8 maart (algemene congresdag) : €195,-
  • Congresdag vrijdag 8 maart (programma over volwassenen): €195,-
  • Studiedagen (woensdag en donderdag) per stuk: €295,-

Mix & match:

  • De congresdag & één studiedag:         €475,-
  • De congresdag & twee studiedagen:  €699,-

Deze dagen zijn vrijgesteld van BTW. Na inschrijving ontvang je een factuur. Deze aanbieding is niet opdeelbaar: je kunt deze maar voor één persoon gebruiken.

Wil je met meerdere collega’s komen? Dan maken we graag een speciale prijs voor je. Mail naar info@novilo.nl met hoeveel mensen jullie komen en welke dag(en) je bij wilt wonen.

Annuleringsvoorwaarden
Kosteloos annuleren kan tot 8 weken voor het congres/de studiedag(en). Tussen de 8 weken en 4 weken voor het congres/de studiedag(en) brengen wij 50% in rekening. Tussen de 4 en 0 weken voor het congres ben je het gehele bedrag verschuldigd.

Annuleren kan alleen door een e-mail te sturen naar info@novilo.nl.

Novilo behoudt zich het recht voor om het congres en/of de studiedagen te annuleren. Mocht dit onverhoopt gebeuren, dan ontvang je hiervan uiteraard een spoedige melding en natuurlijk krijg je je geld terug.

De derde editie in maart 2019

In maart 2019 vindt alweer de derde editie van ons congres plaats. Weet je nog? In april 2017 hadden we Dr. James Webb, Dr. Claire Hughes-Lynch en Dr. Maureen Neihart te gast. Er was een congresdag en twee studiedagen. De gemiddelde waardering van de bezoeker was maar liefst een 8,2: een mooi resultaat voor de sprekers maar het allerfijnst dat iedereen een mooi evenement heeft beleefd!

In april 2018 hadden wij onder andere Susan Daniels, Maureen Neihart en Nielsen Pareira op bezoek. Daarnaast waren er boeiende lezingen en workshops door Rianne van der Ven en ontstond een fijne samenwerking met het IHBV. En dan in maart 2019…. wie gaan er dan spreken?

Impressie van vorig jaar!

Bezoekers vertellen:

“Er was veel ruimte om vragen te stellen, dat was fijn. De uitgebreide aandacht en kennis van zaken van de sprekers zorgden dat ik ondanks mijn ervaring toch veel heb bijgeleerd.”

“Tijdens de studiedag heb ik ervaren hoe het is om in een flow te komen! Een dag later zat ik nog te tintelen van enthousiasme.”

“De sfeer was heel prettig en ik vond het bijzonder om met deze sprekers in contact te komen.”

Bij mobiele weergave is het aanmeldformulier soms niet goed zichtbaar. Je kunt dan aanmelden via deze link.

Back To Top